Bikini body #1 - Alapok és bevásárlólista

By | 7:37 Leave a Comment
Sziasztok!

 Tavaly nagy megbotránkozást keltett az egyik diétás módszerem , ami így visszagondolva, tényleg nagyon radikális és meggondolatlan volt. Szerencsére csak egy hétig próbáltam ki, tényleg fogytam tőle, de ez elsősorban a víz. és izomveszteségnek volt betudható. Most már tényleg nyakunkon a nyár, szóval úgy gondoltam megosztom Veletek, hogy én hogyan készülök rá. Elsősorban a személyes tapasztalataimat és módszereimet fogom bemutatni. Nagyon sokat olvastam utána, illetve kísérleteztem is, hogy melyek válnak be nekem leginkább. Úgy gondolom , ha blogposztok keretein belül leírom őket, én is motivált maradok és talán Ti is el tudtok lesni egy-két ötletet. 

 Az egészséges étkezés alapja, hogy szénhidrátot, fehérjét és zsírt vigyünk be a szervezetünkbe megfelelő mennyiségben és arányban. A megfelelő számot grammban kaphatjuk meg számoljunk 2g /testsúly kg fehérjével 1,5-2g / testsúly kg szénhidráttal és ezzel párhuzamosan vegyünk magunkhoz úgynevezett "jó zsírokat", ebből kell a legkevesebb. Ha valamelyiket kizárjuk az károsan hathat az egészségünkre és nem megfelelően fog alakulni a fogyásunk. A diéta egyik alapja a kalóriabevitel mérséklése. Akkor indul be a fogyás ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint, amennyit elégetünk. (Ezt a témát több poszton keresztül fogom kifejteni, ez csak egy kis ízelítő volt...)

  Kezdjünk is bele! Ma pár alapélelmiszert fogok bemutatni, amelyek segítenek a fogyásban. Ha elmentek vásárolni és sovány élelmiszereket szeretnétek beszerezni, szerintem a Lidl és az Aldi a legmegfelelőbb lelőhely. Itt tényleg sok-sok egészséges alapanyag közül válogathatunk. 

  
Első lépésként pár alapélelmiszer, ami jó ha van a konyhádban:
-puffasztott rizs
-teljes kiőrlésű barna kenyér (nem a lisztes, felfújt változat, hanem a szeletelt, lapos, csomagolt)
-zabpehely
-cottage cheese
-0,1%-os natúr joghurt
-zsírszegény túró
-tojás
-light mozzarella
-1,5%-os tej (ha nem bírod kizárni, de nem tanácsolt a fogyasztása diéta esetén)
-csirkemell
-zsírszegény csirke vagy pulykamell sonka
-kókuszzsír 
-barna rizs vagy couscous esetleg bulgur
-teljes kiőrlésű tészta
-rengeteg zöldség (paradicsom, saláta, uborka, brokkoli, káposzta, paprika...)
-a gyümölcsökkel vigyázzunk, mert magas a cukortartalmuk, ha fogyasztunk, akkor a délelőtti órákban és ne nagy mennyiséget, inkább a piros illetve a savanykás/ világos gyümölcsöket részesítsük előnyben
-természetes édesítők (stevia a legjobb szerintem, NE(!) fruktóz, barna cukor)

Első körben ennyi, természetesen ki lehet egészíteni sok mindennel, de ha ezeket beszerzed, már egy jó alappal indulsz. Sokféleképpen tudod őket párosítani, rengeteg ételt tudsz belőlük elkészíteni és nem hízlalnak, ha megfelelőképpen és megfelelő mennyiségben viszed be őket. Jó ha veszel egy jó minőségű fehérjeport, mert nem csak ízesítőként tudod használni akár süteményekhez, hanem egy étkezést ki is tudsz váltani vele, illetve edzés után pótolni tudod a fehérjét, ami elősegíti az izmaid regenerálását.

Remélem felírsz a bevásárlólistádra 1-2 dolgot a felsoroltak közül, és tudod őket hasznosítani! Ha van valamilyen tipped/ ötleted/ recepted, kérlek oszd meg velem kommentben!

Szép napot!
Niki


Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

0 megjegyzés :